Effektiviser markedsavdelingen med HubSpot
Publisert 17. november 2024 | av Ina Svarstad – 3 minutter lesetid.
Som markedsfører er det lett å føle seg overveldet av antallet verktøy og plattformer. Ofte vil hverdagen bestå av å hoppe frem og tilbake mellom forskjellige systemer, noe som kan føre til ineffektivitet og frustrasjon.
Ved å samle alle markedsføringsverktøyene på én plattform får du bedre kontroll, en mer effektiv arbeidsdag, og mer tid til det strategisk arbeidet.
Alt-i-ett med HubSpot
HubSpot er en ledende alt-i-ett plattform med verktøy for CRM, nettside, markedsføring, salg og kundeservice. Dette gir et sømløst oppsett av kampanjer, og forenkler samarbeidet på tvers av avdelinger. Plattformen kan også integreres med andre systemer som ERP, HR el.
Brukervennlig CRM
En av de største fordelene med HubSpot er et brukervennlige CRM som enkelt kan skreddersys til kundens behov. Et godt CRM er hjertet i enhver markedsføringsstrategi, og gir gode muligheter for sementering og tilpassing til målgruppen.
Les mer om fordeler ved å integrere CRM med kundenære systemer her.
Markedsførings-verktøy
Med HubSpot kan du sette opp hele kampanjen uten å forlate plattformen. Alt gjøres i et brukervennlig grensesnitt med enkel drag and drop. Og med gode muligheter for å lage, og tilpasse, maler for å samsvare med merkevaren. Under verktøy for markedsføring og innhold kan du sette opp:
- Landingsside med skjema.
- Relevante blogg/nyhets-artikler.
- Nyhetsbrev.
- Poster for sosiale medier.
- Annonsene i Google og sosiale medier.
- Pop-up skjema på relevante nettsider.
- Automatiske arbeidsflyter med blant annet interne oppgaver og oppfølgingsmail til leads og kunder.
Ved å ha selve nettsiden på HubSpot kan du også gjøre alt av endringer på eksisterende sider her.
Innsikt og analyse blir også en enkel oppgave når alle data ligger på ett sted og snakker med hverandre. Du kan enkelt sette opp egne, eller bruke ferdige maler, for å sette opp gode rapporter for alle avdelinger.
Siden plattformen også inkluderer moduler for salg og service får alle i bedriften full oversikt.
Les mer om HubSpot salg og service:
- Hvordan kan salgsprosessen øke salget?
- Kan du gi kundene dine bedre service enn forventet? Her er verktøyene
Spar tid med KI, smart innhold og automatiseringer
Automatisering er en nøkkelfunksjon i HubSpot som virkelig kan revolusjonere måten du jobber på. Ved å automatisere repetitive oppgaver kan du frigjøre betydelig tid og ressurser som kan brukes på mer strategiske oppgaver. Den siste tiden har også KI kommet på plass i plattformen og kan brukes som din sparringspartner.
Bruk KI for blant annet å:
- Få forslag til innhold som blogg, poster i sosiale medier og nyhetsbrev.
- Få oversikt på et kundekort.
- Forberede et kundemøte.
Bruk automatisering for blant annet å:
- Sende nyhetsbrev med rett innhold til rett person til rett tid.
- Sende automatisk oppfølginger etter en konvertering på nettsiden.
- Varsle salg når potensielle kunder viser interesse, og kan anses å være kjøpsklare.
Bruk smart innhold for blant annet å vise innhold tilpasset:
- Kjøpsreisen.
- Interesseområder.
- Buyer personas.
Når KI, smart innhold og automatiseringer er implementert på riktig måte, kan det gi en jevn og personlig opplevelse for kundene, samtidig som det reduserer kostnadene for bedriften.
Les mer om å oppnå balanse i KI-generert innhold.
Klar for å komme i gang?
Hvis du vil vite mer om hvordan HubSpot kan brukes for din bedrift, setter vi gjerne opp en uforpliktende demo.