Kundeservice

Visste du at 80% av bedrifter mener de gir en god kundeservice, mens kun 8% av kundene mener de får en god kundeservice? Det kundene savner mest er oppfølging av henvendelser. Er du klar til å ta steget og bli best på kundeservice? 

 

Kundene forventer mer

Med all informasjon tilgjengelig 24/7 har forventningen til kundeservice endret seg. Å google er blitt et begrep og veldig ofte finner du løsning på problemet selv. Men når du har behov for å snakke med noen på et kundesenter er også forventningen om å få raskt svar, og løsning på problemet, i løpet av få minutter.

Mange kundesenter har problemer med å møte disse økende kravene. Og grunnen til dette er ofte at verktøy og data ligger på forskjellige plattformer. 

 

 

Et moderne kundeservice verktøy kan øke effektiviteten 

Med Service Hub fra HubSpot kan kundesenteret ditt igjen være på track. Service Hub samler alle data på ett sted, og hjelper til med å effektivisere kundesenterets oppgaver ved automatisere de og tilby selvbetjeningstjenester til kundene dine via nettsiden din. 

Resultatet blir mer tid til operative oppgaver og agentene på kundesenteret kan fokusere på de mer komplekse problemstillingene. 

Hvordan gjøre kundeservicen enda bedre? 

Utvid kundesenterets kapasitet gjennom automatisering og selvbetjening: 

  • Helpdesk og automatisering av henvendelser. Bruk mindre tid på å fylle inn data og bruk mer tid på å hjelpe kunden. La kunden selv fylle inn informasjonen du trenger for å starte feilsøking. Gjennom en SLA ( Service Level Agreement) kan du definere viktigheten av henvendelser og sette prioritering slik at kundesenteret behandler de viktigste ført.  
  • Kunnskapsbase – også kalt FAQ. Konverter ofte stilte spørsmål til et søkbart bibliotek med hjelpeartikler, videoer og dokumentasjon 
  • Live Chat – Hjelp kunder på nettstedet ditt i sanntid. Sett opp arbeidsflyter som ruter henvendelser til rette personer i kundesenterteamet ditt.  

Få et enda bedre samarbeid ved å forene team og kanaler: 

  • Innboks for å starte samtaler - Koble team-e-post, live chat, Facebook Messenger og mer til en universell innboks, slik at hele teamet ditt har tilgang til å administrere og svare på samtaler på ett sted. 
  • HubSpot CRM - Få konteksten du trenger for å hjelpe kundene med å lykkes. Alle henvendelser til kundesenteret kobles til kundekortet og vil være informasjon tilgjengelig for selgeren når han planlegger sitt neste kundebesøk 
  • Teamledelse - Hold teamet organisert og effektivt ved å sikre at hver bruker har tilgang til de riktige tingene. Se og administrer tillatelser, status og tilgjengelighet raskt på tvers av teamet ditt. Synliggjør for ledelsen reelle behov for kundesenteret i form av data.  

Få innsikt i hvordan du kan forbedre kundeopplevelsen: 

  • Spørreundersøkeler – Ta pulsen på kundens opplevelse av kundeservicen. Send ut små kundeundersøkelse i form av et kort spørsmål. Sett det opp automatisk til å sendes til kunden når en supporthenvendelse er lukket. Bruk tilbakemeldingene til å gi en enda bedre kundeopplevelse. 
  • Egendefinerte felter – Tilpass dataene du trenger for å gi kundene dine en god service. Lag rapporter som gir deg oversikt over hvilke problemer er det mest av, hvilke problemer tar lengst tid å løse, hvilke kanal fungerer best for våre kunder osv. 
  • 1:1 video – Bruk video til å bygge sterkere relasjoner med kundene. Lag personlige hjelpevideoer for individuelle kunder direkte i verktøyet. Legg de enkelt til i e-poster du sender til kunden. 

Kunderserviceverktøy som vokser med deg  

Med HubSpot kan du starte med en gratis-versjon og la systemet vokse med deg. Systemet kommer i fire forskjellige versjoner:  

  • Service Hub Free  
  • Service Hub Starter  
  • Service Hub Professional  
  • Service Hub Enterprise  

Start gjerne med gratisversjonen og oppgrader etterhvert som du og bedriften vokser, eller kjør på en én av premiumutgavene. 

Du fortjener eksepsjonell service. Det gjør også kundene dine 

Uansett hvilken versjon du starter med følger vi deg hele veien. Du kan nå oss via chat, e-post eller telefon. Bruk den kanalen du liker best.

 

Service Hub er bare én del av HubSpots komplette CRM-plattform for å hjelpe virksomheten din med vekst. Hvert produkt er kraftig alene, men de er enda kraftigere når de brukes sammen.  

 

Les mer om:

Salg og CRM

 

Vår oppgave blir å sørge for at du velger rett versjon for deg og din bedrift, og at du kommer i gang. På den måten er du godt forberedt når du er  klar til  å overta selv. Da har du et  kundeserviceverktøy som er enkelt å bruke – og ja, lett å like.
Vi mener det er det  beste utgangspunktet for å lykkes.  Høres dette ut til å være det du trenger? Jeg stiller gjerne til et uforpliktende møte
Kjersti Bakke, Senior Rådgiver

Book et møte med meg i dag!