Nettsider som skaper vekst

Våre nettsider hjelper bedrifter skape vekst igjennom estetikk,
brukervennlighet,
tilit og engasjement. 
Er du klar for ditt neste nettside-prosjekt?

 

Det er på nettsiden inntrykk blir gjort og avgjørelser blir tatt.

Nettsiden grunnmuren i den digital markedsføringen. Den skal tiltrekke seg beøkende og er ofte første mulighet til å skape en god relasjon og gjøre om besøkende til en kunder.


En god nettside er mer enn det estetiske.
Når vi i Dikom snakker om en god nettside handler det ikke kun om hvordan den ser ut, men hvordan den oppleves (brukeropplevelse) og tilliten den skaper med bruker, igjennom godt, informativt innhold som er enkelt å finne.

Dette fokuserer vi på når vi lager nettside

Brukeropplevelse

Design er et håndverk og brukersentrert design spiller en stor rolle når vi lager nye nettsider. God brukeropplevelse skal lede brukeren igjennom siden, uten frustrasjon og friksjon. Brukeropplevelse skal ivareta brukeren uansett hvordan enhet eller enheter de har.  Vi jobber alltid ut i fra  «brukervennlighet», «tillit», «engasjement» og «estetikk»når vi snakker om brukeropplevelse.

Innhold

En av Internett sine grunnpilarer er å dele informasjon, og at det skal være tilgjengelig for alle. Derfor er, og vil alltid innhold være det aller viktigste på en nettside. Derfor fokuserer vi alltid på å skape godt innhold, innhold som informerer og som er relevant for de som besøker nettsiden.

Teknisk løsning / plattform

En dårlig teknisk løsning gjør jobben til en webredaktør vanskelig, derfor fokuserer også på at det skal være enkelt å vedlikeholde og lage nytt innhold på nettsiden, selv for de som ikke har stor teknisk kompetanse.
Brukervennlighet er derfor noe vi fokuserer på både på «forsiden» og «baksiden»

Analyse

For å vite hva som foregår på nettsiden må man koble til et analyseverktøy. Det finnes mange på markedet. Google Analytics er det mest brukte. Det er gratis, i hvertfall hvis du ikke regner med alle dataene du bidrar med, og forholdsvis enkelt å sette opp. 

Les mer om analyse her

SEO – Søkemotoroptimlaisering

Søkemotoroptimalisering ( SEO ) handler om å bli funnet av målgruppen din og øke trafikken på nettsiden organisk (ikke betalt trafikk).Det hjelper fint lite å ha en nydelig nettside dersom den ikke er synlig for de som søker etter dine tjenester eller produkter på nett.Over 80% av alle kundereiser på nett starter med søk på nett. Derfor er målet for de fleste bedrifter å komme på førstesiden og aller helst på førsteplass.

Det er her søkemotoroptimalisering kommer inn i bildet. SEO er en helheltidlgi prossess og det er noe vi gjør både "under panseret" på nettsiden, og med selve innholdet. Det er også mye vi kan gjøre utenfor nettsiden, for å skape relasjoner til andre nettsteder.

Konverteringsoptimalisering

Der SEO handler om å få trafikk til nettsiden handler Konverteringsoptimalisering (CRO) om å forvalte denne trafikken riktig slik at den konverterer. En konvertering kan enten være et nedlastet dokument, et kontaktskjema, et salg om man har en nettbutikk eller en annen for form konvertering. Når vi optmialiserer for å øke konveteringer gjør mange små og store tester for å finne beste praksis for nettsiden og målgruppen. Vi måler og tester hva og hvordan brukermønsteret til besøkende er, henter inn data basert på spørreundersøkelser og ser hvor og hvordan besøkende faller av på veien mot konvetering.

 

Prosessen

Dette er fasene i et nettside-prosjekt

  • Workshop / Research (Bli kjent)
  • Funksjon-skisser (wireframes)
  • Innhold
  • Design / Skisser
  • Implementering
  • Testing
  • Lansering 

En god nettside for meg har fokus på brukeren og skal fungere på alle enheter. Den er rask, enkel og har et rikt innhold med godt bruk av multimedia.
Mange firmaer i dag går glipp av mange muligheter og mye penger fordi de har
en dårlig, utdatert nettside. 
Jørgen Andreassen, Brukeropplevelser og design

Book et møte med meg