Nettside og Google-annonsering

Se hvordan vi gikk fra søkemotoroptimalisering til å levere ny nettside med extranett, og økte verdien på Google-annonseringen

Hvem er Sikringen?

Sikringen er en elektrokjede for installatører i Norge eid av grossisten Solar. De har over 160 medlemsbedrifter som sysselsetter mer enn 2500 elektrikere spredd rundt i hele Norge.

Hva var bakgrunnen?

Deres ambisjon er å hjelpe medlemsbedriftene med vekst. Sikringen og medlemmene har som målsetning å følge fire av FNs bærekraftmål:

  • Ren energi for alle
  • Innovasjon og infrastruktur
  • Bærekraftige byer og samfunn
  • Stoppe klimaendringene

Her skulle nettsiden til Sikringen og annonsering i Google Ads spille en viktig rolle.

Kort fortalt: Hvordan gikk vi frem

Sikringen har vært kunde i Dikom i flere år. Det første vi gjorde når de ble kunde var å gjøre en fullstendig analyse av eksisterende nettside, teknisk og innholdsmessig. I tillegg gjorde vi en analyse av Google-annonseringen deres.


Hva leverte vi?

Som et resultat av analysen av nettsiden leverte vi en tiltaksplan med prioritert rekkefølge på ting som burde endres for å bedre brukeropplevelse og øke synligheten i søkemotorer. Vi definerte viktige søkeord og rapporterte ukentlig på resultatet av endringer vi gjorde. 

Resultatet ble tydelig økt synlighet i Google fra januar 2017 og fremover.

synlighet-google

Samme år overtok vi Google-annonsering. Det første vi gjorde var å skru av kampanjer som ikke ga noe mening. I tillegg satte vi opp sporing av handlinger på nettsiden som drev trafikk til medlemmene. Dette ble en del av månedlig rapportering.

sokeord

I april 2018 ble nye nettsider lansert som en viktig del av planen om å være mer aktiv på kampanjer som skulle drive salg til medlemmene. I tillegg utviklet vi et intranett med fokus på kommunikasjon til medlemmer på viktig informasjon for hvert enkelt medlem.

Høsten 2020 ble det besluttet å gjøre en fullstendig oppfriskning av nettsiden. Første fase ble lansert nå i mars 2021. Her har vi også levert HubSpot CRM og HubSpot Starter som er markedsføringsverktøy for utsendelse av nyhetsbrev. All registrering via nettsidene blir nå samlet i CRMen som gjør det enklere å sende ut informasjon til de som aktivt har samtykket i dette.

Målsetningen for de nye nettsidene er å levere relevant innhold til tre viktige målgrupper:

  • Privatkunder
  • Bedrifter
  • Installatører som allerede er medlem eller ønsker å bli medlem i Sikringen.

Neste fase av nettsiden er under arbeid og blir publisert i løpet av april/mai.

Andre ting vi har levert:

  • Nettsideløsning for medlemmer som synkroniserer med sikringen.no på deler av innholdet. Målet var å levere en løsning til medlemmer som ikke hadde nettside fra før, eller som ønsket en enkel løsning som ikke krevde mye vedlikehold.
  • Film til bruk på nettside og i sosiale kanaler som viser hvordan elektrikerne legger til rette for daglig arbeid under Covid19

Dikom Rådgiver Bilde

Kontakt meg i dag for en prat om hvordan du kan lykkes med dine neste aktiviteter.
Kjersti Bakke, Senior Rådgiver

Book et møte med meg i dag!

Andre referanser

Kundecase:
EFA

EFA

Oppdatert nettside med smart søk

Les mer

Kundecase:
D å BO

D å BO

Ny nettside ga fulle ordrebøker for interiørarkitektene i D å Bo

Les mer

Kundecase:
Sikringen

Sikrngen

Se hvordan vi gikk fra søkemotoroptimalisering til å levere ny nettside med extranett, og økte verdien på Google-annonseringen

Les mer

Kundecase:
Ze Bra

Ze Bra

Digital strategi, designprofil og ny nettside

Les mer