Skip to content

Solcellekalkulator, nettside, profil og digital strategi for Eco Power

solcellekalkulator-ref01

Industry

Elektro

Utfordringer

Eco Power ble til gjennom en fisjon og som et nyetablert firma var det behov for en digital strategi, ny profil og nettside. De hadde også behov for en solcellekalkulator for å samle leads og gjøre det enkelt for målgruppen å se muligheter og motta et estimat.

Resultater

Resultatet av oppdraget ble en digital strategi med en overordnet målsetning, SWOT-analyse, målgruppe, buyer persona, strategi for SOME og annonsering. Eco Power endte opp med en tydelig profilhåndbok og en moderne logo som både henviser til logoen til moderbedriften og signaliserer bærekraftig energi. Den brukervennlige solcellekalkulatoren gir kunden mulighet til å enkelt finne ut en estimert pris på sitt nye solcelleanlegg ved noen enkle tastetrykk. Nettsiden er informativ og formidler tydelig at Eco Power er en totalleverandør av solcellepanel.

Produkter

Nettside, Strategi, Profil, Solcellekalkulator

Chrisian Pettersen

Om Eco Power

Eco Power leverer installasjoner av solcellepanel til næringsbygg og private hus. De tar seg av hele installasjonen fra befaring, prosjektering, installasjon og oppfølging. De tilbyr til enhver tid det nyeste innen solcelleteknologi, og skreddersyr løsninger etter kundens behov.

Utfordringen

Som et nyetablert firma etter en fisjon, sto Eco Power overfor utfordringer med å etablere en sterk digital tilstedeværelse. De trengte en helhetlig digital strategi, en ny profil og nettside, samt en solcellekalkulator for å tiltrekke leads og gi målgruppen en enkel måte å få estimater på.

Løsningen

Gjennom hele prosessen jobbet vi tett med kunden, og hadde flere workshops. Dette gjorde at vi ble godt kjent og sammen fikk vi på plass en digital strategi, logo og en profilhåndbok. 
Nettsiden ble til med fokus på hvem kunden er og deres behov for informasjon.

Resultatene

Resultatet av oppdraget ble en digital strategi med en overordnet målsetning, swot-analyse, målgruppe, buyer persona, strategi for SOME og annonsering.

Eco Power endte opp med en tydelig profilhåndbok og en moderne logo som både henviser til logoen til moderbedriften og signaliserer bærekraftig energi.

Den brukervennlige solcellekalkulatoren gir kunden mulighet til å enkelt finne ut en estimert pris på sitt nye solcelleanlegg ved noen enkle tastetrykk. Nettsiden er informativ og formidler tydelig at Eco Power er en totalleverandør av solcellepanel.

Vil du vite mer?