Kunstig intelligens i HubSpot

Oppdag hvordan du kan effektivisere innholdsproduksjon ved bruk av kunstig intelligens i HubSpot.

Kunstig intelligens i HubSpot

Bruken av kunstig intelligens i markedsføring vil effektivisere arbeidsdagen og gi oss mer tid til å jobbe strategisk. Les mer om mulighetene i vår artikkel: Kort om kunstig intelligens.

Hvordan kunstig intelligens brukes i HubSpot

HubSpot er en allsidig plattform for markedsføring, salg og kundeservice. Plattformen tilbyr en rekke verktøy og funksjoner som kan hjelpe bedrifter med å drive mer effektive markedsføringskampanjer, generere leads og øke salget. Les mer om HubSpot.

HubSpot bruker kunstig intelligens på ulike måter for å forbedre markedsføringsprosessen. En av de viktigste bruksområdene er innholdsproduksjon. Ved hjelp av KI-teknologi kan HubSpot generere automatiserte blogginnlegg, artikler og sosiale medieinnlegg. Dette kan spare tid og ressurser for markedsførere og samtidig sikre kontinuerlig produksjon av relevant innhold.

Lag artikler med KI i HubSpot

Så hvordan fungerer det? Hvis du har en HubSpot-plattform og går inn på Markedsføring og Blogg kan du velge "Generer blogginnlegg":

01

I neste steg gir man en kort beskrivelse av hva man vil skrive om og velger språk:

02

Etter en kort tenkepause genereres forslag til tittel hvor man kan velge den man tenker er best:

03

Så kommer genererte forslag til hva artikkelen skal handle om med tittel, beskrivelse og overskrifter. Disse kan redigeres for å spisse budskapet mer mot det man ønsker å ha fokus på:

04

Resultatet er da en ferdig skrevet artikkel:

05

Det kan være fristende å bare legge på noen bilder og velge "Publiser". Men som alltid ved bruk av kunstig intelligens er det viktig å kvalitetssjekke innholdet. Jeg vil også anbefale at man jobber videre med teksten og gjøre den til sin egen. Se gjerne på det genererte innholdet som et utkast du kan bruke som inspirasjon. Ofte er det enklere å produsere innhold når man har noe å ta utgangspunkt i heller enn å starte med blanke ark.

Det finnes også flere muligheter her til å omskrive, endre tone, utdype eller forkorte enkelte avsnitt. Bare marker delen det gjelder og klikk på ikonet for KI så får du opp valgmulighetene:

06

Videre kan du også enkelt legge til et avsnitt, eller få forslag til en konklusjon el ved å klikke på KI-ikonet i topp-linjen av bloggverktøyet:

07

Disse måtene å forbedre innholdet på kan du også bruke hvis du startet med et eget utkast for en artikkel. På den måten kan du bruke KI som en sparringspartner som hele tiden vil kunne komme med forslag til endringer.

Lag poster for sosiale medier med KI i HubSpot

En annen fin måte å bruke KI for innholdsproduksjon i HubSpot er ved produksjon av innhold til sosiale medier. Hvis du skal lage en post som refererer til en artikkel, som er publisert på plattformen, kan du velge å lage post på bakgrunn av denne:

some01-1

Ellers du kan skrive en kort beskrivelse av hva du ønsker å lage en post om så kan KI lage forslag til deg:

some02

Klar for å komme i gang?

Kunstig intelligens har vist seg å være en effektiv ressurs innen markedsføring, og HubSpot har omfavnet denne teknologien for å hjelpe bedrifter med å effektivisere hverdagen.

Hvis du ønsker å teste verktøyene selv og finne ut hvordan HubSpot kan hjelpe din bedrift, så setter vi gjerne opp en gratis og uforpliktende demo. Fyll inn skjema under, så hører du fra oss.

 

Ina Svarstad blog-avatar

Ina Svarstad

Ina jobber som digital markedsfører hos Dikom og 6 års erfaring innen grafisk design og markedsføring. Bachelorgrad i visuell kommunikasjon fra Kunsthøyskolen i Oslo. Inbound Certification | GDPR i praksis | Markedsføring med epost etter GDPR | Avansert markedsføring på Facebook