Gjenbruk innhold med KI i HubSpot
Publisert 21. januar 2025 | av Ina Svarstad – 3 minutter lesetid.
Oppdag hvordan du kan bruke HubSpot Remix for å effektivisere arbeidet med innholdsproduksjon og tilpassing av innhold.
Hva er HubSpot Remix?
Som markedsfører går det fort mye tid på å lage, og tilpasse, innhold til forskjellige formater og målgrupper. HubSpot Remix er et KI-verktøy som hjelper med denne utfordringen. Enten du har et stykke innhold du vil gjenbruke for andre kanaler, for å nå nye målgrupper, eller bare vil ha forslag til innhold så kan Remix bistå.
Slik bruker du HubSpot Remix
HubSpot Remix er tilgjengelig hvis du har Content Hub Professional eller Enterprise. Du finner Remix i menyen under "Content". Her kan du enten ta tak i en eksisterende mal, eller sette den opp selv ved å velge "Start remixing":
Her starter du med å velge innholdet du ønsker å remikse. Dette kan være en bloggpost, nettside, video, lydfil, bilde, eller bare en tekst du legger inn:
Deretter velger du hvilke formater (opptil 6) det skal lages innhold for og inkluderer en beskrivelse av målgruppe og målet med innholdet:
På hvert innhold får du mulighet til å legge inn en instruksjon hvor du kan forklare målgruppe, mål og fokus. Det er også mulig å velge at det skal inkluderes et bilde. Resultatet er klare innholdsforslag til alle kanaler du har bedt om:
Når forslaget er klart kan du gå inn og få laget nytt forslag hvis det er ønskelig, eller åpne det for å jobbe videre med det før publisering. Som ved alt innhold produsert med KI er det helt nødvendig å gå gjennom og justere innhold etter behov. Og hvor bra innholdet blir vil ofte samsvare med hvor god man er på å lage en god beskrivelse av hva man ønsker.
Eksempler på bruk av HubSpot Remix
La oss se på noen eksempler hvor Remix kommer til sin rett.
- Bruk av en omfattende produktside eller annet innhold ment for siste del av kjøpsreise, for å lage innhold for de tidligere stadiene.
- Gjenbruk av et stykke godt innhold for å lage en fullstendig kampanje.
- Gjenbruk av innhold for å nå nye målgruppe.
- Raskt oppsett av en ny kampanje med tilpasset innhold til forskjellige målgrupper og kanaler.
Remix gjør det lettere og mer tilgjengelig å lage mer, og tilpasset, innhold. Og siden vi vet at tilpasset innhold gir høyere engasjement og konverteringsrater, er dette en verdifull funksjon som mange av oss vil omfavne. Men det er naturligvis viktig å gå gjennom og justere innholdet før det publiseres. Både for å unngå feil, og for å sørge for et menneskelig preg på alt innholdet.
Har du satt KI i system?
Det er mange bruksområder for KI, og like mange systemer å bruke. Vi har selv utforsket mange forskjellige verktøy. Men ved å gå over til å bruke KI som er integrert i HubSpot har arbeidsdagen blitt mer effektiv, og det har blitt lettere å sette bruken i system.
For å komme i gang med en prosess for bruk av KI, har vi bearbeidet og oversatt fem KI-ressurser, utarbeidet av HubSpot, som du kan laste ned helt gratis.
Malene inkluderer:
- Retningslinjer for KI
- Bruk av KI i arbeidsdagen
- Sjekklister for å ta i bruk KI
Fyll ut skjemaet, og få tilsendt malene på mail.