INBOUND 2019: 7 Nyheter i HubSpot som du vil elske

INBOUND 2019 7 Nyheter i HubSpot som du vil elske

Årets HubSpot nyheter bærer preg av et ønske om å gjøre plattformen enklere og mer kraftfull.

Forrige måned gikk INBOUND 2019 av stabelen i Boston og er en konferanse som ansees for å være årets høydepunkt for oss inbound og HubSpot entusiaster. At ting må være enkelt er ikke lengre et «nice to have», men et «must have». I dette blogginnlegget presenteres 7 av de nyhetene i HubSpot vi synes er mest spennende.

 

1. Friksjonsfritt salg: Kjøp-nå-knapp for B2B og e-signatur i HubSpot Sales

For å gjøre den siste delen av kundereisen enda mer friksjonsfri, kommer HubSpot med kjøp-nå-knapp for B2B, slik at du kan ta kredittkort betaling via Stripe. Det betyr at du kan selge kurs eller tjenester direkte fra websiden din. Du kan også sette CTA-en i e-post signaturen din eller sende linken via chat. Dette er gull hvis du selger noe på nettsiden din, men ikke har brukt for en full nettbutikkløsning. Samtidig lanserer de også mulighet for å signere avtaler elektronisk med e-signatur. Dette er en planlagt produkt oppgradering for HubSpot Sales Hub Professional. Les mer om det i blogginnlegget til HubSpot her: INBOUND ‘19 Product Spotlight Roundup.

> Les mer: Inspirerende salgstrening med fokus på vekst

 

2. Automatiserte arbeidsflyter for kundetilbakemeldinger (NPS) direkte i HubSpot

Nyheter i HubSpot NPS

83% sier at de har mer tillit til anbefalinger de får fra venner og familie enn de har fra reklame. Derfor har det blitt mer viktig enn noen gang å omforme kundene dine til ambassadører, og at de på den måten fungerer som salgsrepresentanter for deg. Det er det flywheel tankegangen til HubSpot handler om. Derfor har HubSpot lansert mulighet til å måle NPS (Net Promoter Score) direkte fra verktøyet. Ikke bare finnes det mulighet for å måle det, men de gjør det også mulig å bruke automasjon for å følge opp tilbakemeldingene.

For eksempel kan du:
  • Kritikere: Sende en oppmerksomhet til kunden og et varsel til en medarbeider for å følge opp de som scorer 6 eller lavere, for å finne årsaken til at de ikke er så fornøyd. 
  • Passive: Sende et varsel til en medarbeider for å følge opp de som scorer 7-8 for å kartlegge hva som skal til for å gi deg toppscore.
  • Ambassadører: Sende en e-post til de som scorer deg 9-10 og spør om en kundeuttalelse du kan bruke til en kundereferanse artikkel.


For deg som ikke vet hva NPS er, så er dette en måling for å finne ut av hvor fornøyd kundene er med din bedrift. Du kan lese mer om hva HubSpot skriver om NPS her.
Denne nyheten er tilgjengelig i Service Hub Professional og Enterprise


3. HubSpot integrerer nå med Facebook Messengerhubspot integrasjon med facebook messenger

Tilbakemeldinger fra kunder kommer fra en rekke forskjellige kanaler. En stor andel kommer fra Facebook Messenger. Derfor blir nå Facebook Messenger integrert i Conversations Inbox. For dere som ikke vet hva HubSpot Conversion Inbox er, så er dette kort fortalt en del av gratis produktet til HubSpot, hvor du kan samle dine kontaktpunkt med kundene i en universell innboks. Her samles meldinger dere får fra kundene via live chat, team e-post, og chatbots. Når Facebook Messenger blir inkludert vil den sømløse tankegangen bli mer komplett - møt kundene der de er. Dette er fortsatt i Beta. Ønsker du tilgang til dette kan du søke HubSpot om beta tilgang her

 

 

4. Gratis versjonen til HubSpot (HubSpot CRM) inkluderer nå email marketing og ads

Nyheter HubSpot - Gratis CRM HubSpot gjør gratis produktet bedre slik at enda flere kan dra nytte av det. Selv små startups kan vokse ved å ta i bruk verktøyene HubSpot kan by på. Nå inkluderer de verktøy for markedsførings e-poster og ads. Det betyr at du kan sende ut og tracke markedsførings e-poster og følge med på hvordan annonsene dine presterer - alt samlet på ett sted. Det kraftfulle med å ha CRM-data integrert med annonse innsikt, er at du kan treffe målgruppen din med laserpresisjon. Du kan se helt konkret hvordan kontaktene interagerer med annonsene dine. Dette er allerede lansert og tilgjengelig i din HubSpot portal i dag. Les mer om HubSpot CRM og Ads her

>Les også: Hvordan rapportere på digitale kampanjer.

 

5. Nå kan du lage Facebook lead ad direkte i HubSpot

Nyheter HubSpot - lead adSom en forlengelse av forrige punkt har de også gjort det mye enklere å opprette Lead Ad på Facebook direkte i HubSpot. Det er greit å merke seg at det er kun den personen som har koblet Facebook annonsekontoen til HubSpot som har rettigheter til å lage en Lead Ad rett i verktøyet. Du slipper unna med en del manuelt arbeid, ettersom du automatisk kan legge til leads fra denne annonsen i egen liste, slik at du kan følge de opp med e-post i etterkant. Dette er gull og sparer deg for mye tid. Dette er tilgjengelig i din HubSpot portal i dag.

 

6. HubSpot lanserer helt ny marketplace

Nyheter i HubSpot - Marketplace Markedsplassen til Hubspot har fått seg et ansiktsløft og har nå hundrevis av apper du kan kan integrere med HubSpot (over 300 stk). Det er enkelt å koble til appene med kun et tastetrykk og du har alle dine verktøy samlet på et sted. Du kan blant annet koble til Google Search Console, SurveyMonkey, Hotjar, Zoom og Zendesk, bare for å nevne noen. Da kan du få svar på kundeundersøkelser rett på tidslinjen til hver kontakt, innsikt i hvilke søkeord websidene dine treffer på i dag, hvordan brukere interagerer med websiden din, hvem som deltar på dine webinarer, og oversikt over alle dine service tickets fra Zendesk rett i HubSpot. Dette er tilgjengelig for alle HubSpot brukere. Besøk HubSpot Marketplace her

 

7. Adaptiv sidetestning

Hva er adaptive sidetesting? Adaptive betyr tilpasningsdyktig eller å tilpasse segAdaptiv sidetesting betyr at du kan teste flere versjoner av samme side. Hvorfor begrense seg til A/B-testing? Hvorfor ikke teste mange flere varianter av landingssiden for å se hvilken som gir flest konverteringer? HubSpot bruker maskinlæring til å velge den versjonen som funker best. Her vil du kunne teste opptil 5 variasjoner av siden hvor du setter et mål HubSpot skal se etter, f.eks flest «form submissions». HubSpot ruter trafikken automatisk til den siden som presterer best. Denne muligheten finnes i HubSpot Marketing Enterprise

> Les også: Hva er en landingsside?

 

Ønsker du å lese mer om HubSpot nyheter i HubSpot for 2019?

Dette er kun et lite utdrag av listen over nyheter og forbedringer innenfor HubSpot plattformen for 2019. Nye oppdateringer blir løpende lagt ut på sidene til HubSpot for de som er interessert i det. For de av oss som ønsker et mer dypdykk i detaljene rundt disse nyhetene finner du de i blogginnlegget til HubSpot om produktnyheter her.

 

Er du nysgjerrig på HubSpot og inbound marketing?

Vi har laget en gratis sjekkliste for hvordan komme i gang med inbound marketing kampanje. Last den ned gratis her og start din egen inbound marketing kampanje som fungerer!

 

Last ned gratis sjekkliste: Hvordan komme i gang med inbound marketing kampanje

Ina Svarstad blog-avatar

Ina Svarstad

Ina jobber som digital markedsfører hos Dikom og 6 års erfaring innen grafisk design og markedsføring. Bachelorgrad i visuell kommunikasjon fra Kunsthøyskolen i Oslo. Inbound Certification | GDPR i praksis | Markedsføring med epost etter GDPR | Avansert markedsføring på Facebook