Effektivt oppsett av referanser med KI i HubSpot

Effektivt oppsett av referanser med KI i HubSpot

Oppdag hvordan kunstig intelligens kan effektivisere og optimalisere oppsett av referanser. 

Hvorfor bruke kunstig intelligens ved oppsett av referanser

Kunstig intelligens (KI) har revolusjonert måten vi håndterer data og produserer innhold. HubSpot har den siste tiden stadig lansert nye KI-verktøy som en del av Breeze. En av disse er for oppsett av referanser. Tilgang til denne krever lisensen Content Hub Professional.

Å kunne vise til gode referanser på nettsiden er verdifullt for de fleste bransjer. Ved å vise til hva man har oppnådd for andre kunder skaper man tillit og trygghet, som kan være avgjørende for et salg. De fleste bedrifter har gode referanser, men ofte kan det være tidkrevende å få disse satt opp og presentert på nettsiden. Med KI på laget, og den nye malen for referanser i HubSpot, har det blitt enklere å sette dem opp og å få innspill på hva de bør inneholde. Ved å bruke en dedikert mal sikrer du også at oppsettet blir likt for alle referanser. Malen som brukes kan justeres etter behov. Men merk at denne er i Beta og har fortsatt noe begrensninger til hva som kan justeres og oversettes. Her vil det nok komme flere muligheter inn ila 2025.

Hvordan sette opp en referanse med KI i HubSpot

Å sette opp en referanse med den nye malen er en relativt enkel prosess. Men for best mulig resultat, og minst mulig manuelt oppsett og justeringer i etterkant, er det en fordel å ha relevant innhold klart i forkant.

Oppsett steg for steg:

  1. Gå til Content og Case Studies. Her kan du velge å sette den opp selv, eller ved hjelp av KI. For dette eksempelet velger vi Start with AI
    CaseStudies00

  2. Legg inn innhold som:
    • En beskrivende tekst, evt kun overordnet hva referansen handler om hvis du skal legge inn dokument, eller linke til side med mer info senere i prosessen.
    • Velg språk.
    • Velg kunden det gjelder (valgfritt). Her velger du fra bedrifter som ligger i CRM.
    • Velg målgruppe (valgfritt).

  3. I neste steg får du forslag til overskrift og kan evt justerer på denne før du går videre.
  4. I siste steg velger du relevante dokumenter. Dette kan være en PDF, lydfil, nettside, blogg, bilder ol. som inneholder informasjon om referansen, eller som supplerer til innholdet.
    • Inkluder gjerne:
      • Logo for referansen
      • Relevante bilder
      • Informasjon om utfordring, løsning og resultater
      • Sitat fra kunde
03Case_studies___HubSpot-03_jpg

Når du har lagt inn alt kan du velge "Generate case study" og så har du et utkast til en referanse innen kort tid.

Det vil alltid være behov for noe justeringer på innholdet før det publiseres, men vår erfaring er at det gir et godt utgangspunkt. Malen som brukes inneholder alt man kan ønske seg av en referanseside:

  • Kortfattet beskrivelse av casen med bilde i topp.
  • Høydepunkter.
  • Sitat fra kunde.
  • Om kunden.
  • Utdypende tekst med utfordring, løsning og resultat.

Husk at KI alltid vil fylle ut innhold der den mangler noe. Hvis innholdet du matet inn ikke var utfyllende nok til de forskjellige delene av malen, vil KI finne på innhold som ikke nødvendigvis er rett. Noen ganger kan det være passende, men det er naturligvis viktig å sjekke og justere der det trengs.

Har du satt KI i system?

Det er mange bruksområder for KI, og like mange systemer å bruke. Vi har selv utforsket mange forskjellige verktøy. Men ved å gå over til å bruke KI som er integrert i HubSpot har arbeidsdagen blitt mer effektiv, og det har blitt lettere å sette bruken i system. 

For å komme i gang med en prosess for bruk av KI, har vi bearbeidet og oversatt fem KI-ressurser, utarbeidet av HubSpot, som du kan laste ned helt gratis.

Malene inkluderer:

  • Retningslinjer for KI
  • Bruk av KI i arbeidsdagen
  • Sjekklister for å ta i bruk KI

     

Fyll ut skjemaet, og få tilsendt malene på mail.

Ina Svarstad blog-avatar

Ina Svarstad

Ina jobber som digital markedsfører hos Dikom og 6 års erfaring innen grafisk design og markedsføring. Bachelorgrad i visuell kommunikasjon fra Kunsthøyskolen i Oslo. Inbound Certification | GDPR i praksis | Markedsføring med epost etter GDPR | Avansert markedsføring på Facebook