ChatSpot – din KI-assistent i HubSpot

ChatSpot KI-assistent i HubSpot

Utforsk mulighetene med ChatSpot som din personlige assistent i HubSpot.

Hva er ChatSpot?

ChatSpot er en KI-assistent basert på ChatGPT som er laget for å hjelpe deg med å organisere og effektivisere din arbeidshverdag. På lik linje med ChatGPT kan den svare på spørsmål, utføre oppgaver og tilby nyttige anbefalinger. Men siden ChatSpot er koblet til din HubSpot-plattform kan den svare på alt som ligger i din plattform, enten det gjelder CRM, markedsføring, salg el. I tillegg er den helt trygg å bruke med tanke på personvern. Den bruker ikke dine innputt til å trene opp eller dele data. Du finner den her: https://app.hubspot.com/chatspot/

ChatSpot assistent til HubSpot

Hva kan den brukes til?

ChatSpot kan brukes som en vanlig chat ved å spørre åpne spørsmål, eller ved å bruke en av de mange malene de har laget. Noen av bruksområdene er:

  • CRM:
    • Be om en oppsummering av relevant info i CRM på en kunde
    • Sett opp en oppgave via service-modulen
    • Oppdatere en attributt på en kontakt i CRM
  • Markedsføring:
    • Lage forslag til titler og innhold til blogg-artikler
    • Lage LinkedIn artikkel
    • Sette opp buyer personas
  • Rapportering:
    • Få oversikt over deals som snart lukkes, eller hvor det er behov for handling
    • Lage månedlige rapporter
    • Sammenligne ukentlige oppgaver

Ved å gå inn på delen med maler (Templates) finner du maler for alle de forskjellige modulene:

ChatSpot02

Som et eksempel kan vi se på malen for å lage en buyer persona. Her får du en klar mal hvor du kan fylle inn feltene for at ChatSpot skal kunne lage et forslag til din persona: ChatSpot03

Alle spørsmål og innputt i maler kan fint skrives på norsk. Svar og maler er i utgangspunktet per nå på engelsk, men ved å be om en oversettelse får du alt du vil også på norsk:

ChatSpot04

Tips for optimal bruk

Her er noen tips for å få mest mulig ut av ChatSpot assistent:

  • Vær tydelig og spesifikk i dine kommandoer og spørsmål. Jo mer nøyaktig du er, desto bedre vil assistenten forstå og kunne hjelpe deg.
  • Utforsk malene som er tilgjengelig. Det er laget mange gode maler som gjør det enkelt å se mulighetene. Ved å bruke malene blir det også lettere å få ønsket resultat siden malene hjelper med å gi ChatSpot akkurat den informasjonen den trenger.
  • Gi tilbakemeldinger. Du får mulighet til å gi tommel opp eller ned på hvert svar. Ved å gi tilbakemelding på denne måten hjelper du ChatSpot til å bli bedre og svare deg mer rett neste gang. 

Fremtiden med ChatSpot

ChatSpot er fortsatt i Beta og blir stadig bedre. Flere og flere vil også begynne å kunne få assistenten inn i HubSpot-plattformene som gjør opplevelsen enda mer sømløs. Sammen med andre gode KI-verktøy i HubSpot blir bruken av plattformen nå enda mer brukervennlig, og enkel å ta i bruk, for hele bedriften.

 

Vil du vite mer om KI i HubSpot?

Kunstig intelligens har vist seg å være en effektiv ressurs innen markedsføring, og med ChatSpot på laget, begynner vi å se en verdifull samling med KI-verktøy integrert i HubSpot.

Hvis du ønsker å teste verktøyene selv, og finne ut hvordan HubSpot kan hjelpe din bedrift, så setter vi gjerne opp en gratis og uforpliktende demo. Fyll inn skjema under, så hører du fra oss.

 

Ina Svarstad blog-avatar

Ina Svarstad

Ina jobber som digital markedsfører hos Dikom og 6 års erfaring innen grafisk design og markedsføring. Bachelorgrad i visuell kommunikasjon fra Kunsthøyskolen i Oslo. Inbound Certification | GDPR i praksis | Markedsføring med epost etter GDPR | Avansert markedsføring på Facebook