sosial medier

Hvorfor bør vi bruke sosiale medier?

I Norge er 3,4 millioner på Facebook, over 80% hver dag. 2,5 millioner er på Snapchat, over 70% hver dag. 2,3 millioner er på Instagram, over 60% hver dag. 1,2 millioner er på LinkedIn, 80% én gang i md.

Kundene dine er på sosiale medier, og de forventer å finne deg der. En god tilstedeværelse i de relevante kanalene krever en klar strategi som sier noe om hvem dere skal være der for, hva dere skal hjelpe dem med, og hva slags innhold dere skal poste.

En god tilstedeværelse sosiale medier bygger din merkevare og øker sannsynligheten for at målgruppen velger dine produkter eller tjenester når de er klare for å gjøre et kjøp. Se mer om hva vi kan hjelpe din bedrift med
analyse

Strategi

En klar strategi er nødvendig for å lykkes i sosiale medier. Med en klar plan vet du hvilke mål du jobber mot, hva som skal produseres og hvem du snakker til.

Hva vi gjør:

  • Definerer målgruppen
  • Definerer verdiforslaget deres
  • Velger kanaler
  • Legger en plan for innhold i de forskjellige kanalene
  • Lager rutiner for hvem som skal holde i forskjellige henvendelser
AdobeStock_117420444

Innholdsproduksjon

En god tilstedeværelse i sosiale kanaler krever mye innhold. Vi kan hjelpe til med innhold for enkelte kampanjer, eller holde i innhold og publisering for én eller flere kanaler.

Hva vi gjør:
  • Lager videoer og animasjoner.
  • Produserer artikler. Tar bilder.
  • Planlegger og publiserer innhold.

 

 

hvordan-forstaa-google-analytics-some-1026x577

Annonser

Å annonsere i sosiale medier gir gode muligheter for å nå målgruppen der de er.

Hva vi gjør:

  • Finner din målgruppe.
  • Setter opp annonsen med tekst og design.
  • Justerer og holder i annonsen under kampanjeperioden.
  • Setter opp en optimalisert landingsside.
  • Rapporterer på mål som er satt i forkant.

 

Få gode tips om sosiale medier her:

Hvordan sette strategi i sosiale kanaler

Markedsføring i sosiale kanaler krever en strategi. Hvis du ikke vet hvem du snakker til, og ikke har en formening om hvorfor de skal følge deg, blir det vanskelig å vite hva slags innhold man skal...

Slik blir du kjent med målgruppen din i sosiale medier

Hvem snakker du til de de forskjellige sosiale kanalene? Vi vet gjerne hvem vi ønsker å nå, men er det de som faktisk følger oss?

5 tips for å lykkes med LinkedIn

Vurderer du å bruke LinkedIn som markedsføringskanal for din bedrift? Har du laget en plan for hvilket innhold du skal poste, og hvem du skal snakke til?
Sosiale medier annonser