sosial medier

Hvorfor bør vi bruke sosiale medier?

I Norge er 3,4 millioner på Facebook, over 80% hver dag. 2,5 millioner er på Snapchat, over 70% hver dag. 2,3 millioner er på Instagram, over 60% hver dag. 1,2 millioner er på LinkedIn, 80% én gang i md.

Kundene dine er på sosiale medier, og de forventer å finne deg der. En god tilstedeværelse i de relevante kanalene krever en klar strategi som sier noe om hvem dere skal være der for, hva dere skal hjelpe dem med, og hva slags innhold dere skal poste.

En god tilstedeværelse sosiale medier bygger din merkevare og øker sannsynligheten for at målgruppen velger dine produkter eller tjenester når de er klare for å gjøre et kjøp. Se mer om hva vi kan hjelpe din bedrift med
analyse

Strategi

En klar strategi er nødvendig for å lykkes i sosiale medier. Med en klar plan vet du hvilke mål du jobber mot, hva som skal produseres og hvem du snakker til.

Hva vi gjør:

  • Definerer målgruppen
  • Definerer verdiforslaget deres
  • Velger kanaler
  • Legger en plan for innhold i de forskjellige kanalene
  • Lager rutiner for hvem som skal holde i forskjellige henvendelser
AdobeStock_117420444

Innholdsproduksjon

En god tilstedeværelse i sosiale kanaler krever mye innhold. Vi kan hjelpe til med innhold for enkelte kampanjer, eller holde i innhold og publisering for én eller flere kanaler.

Hva vi gjør:
  • Lager videoer og animasjoner.
  • Produserer artikler. Tar bilder.
  • Planlegger og publiserer innhold.

 

 

hvordan-forstaa-google-analytics-some-1026x577

Annonser

Å annonsere i sosiale medier gir gode muligheter for å nå målgruppen der de er.

Hva vi gjør:

  • Finner din målgruppe.
  • Setter opp annonsen med tekst og design.
  • Justerer og holder i annonsen under kampanjeperioden.
  • Setter opp en optimalisert landingsside.
  • Rapporterer på mål som er satt i forkant.

 

Få gode tips om sosiale medier her:

Hvordan og hvorfor sende live fra sosiale medier

Våren 2020 ble alt og alle live, på Facebook, Instagram, YouTube, eller andre kanaler. Hjemmekontor og avlyste arrangementer ble til live-kontor og live-arrangementer. Så hva bør man tenke på og...

Kundeservice i sosiale medier

Sosiale medier er nettopp det, sosiale. Kommunikasjonen skal gå begge veier, og ofte vil kundene dine føle at det er lettere å henvende seg til deg og din bedrift her, enn å ringe eller sende en...

Hvordan få kontroll på facebooksiden?

Det hender at sider på Facebook lever sitt eget liv, enten med eller uten en tilknyttet administrator. I denne blogg-artikkelen gir vi deg noen tips til hvordan du kan gå frem hvis du befinner deg i...
Sosiale medier annonser