inbound marketing

Hvorfor inbound marketing?

Inbound marketing er en strategi som hjelper deg med vekst da den har som mål å generere flere leads, øke salget, styrke kundeservicen og merkevaren.

I dag starter mer enn 80% av alle salg i Google, og over 75% gjøres fra mobil. Inbound marketing er en strategi tilpasset kjøpsreisen - og treffer potensielle kunder med relevant, personlig og nyttig innhold der de er.

Inbound marketing strategien fungerer best hvis den er støttet av god teknologi. Dikom er sertifisert partner og leverandør av HubSpot, som er en verdensledende salgs- og markedsføringsplattform.

Inbound marketing handler om å ha en helhetlig tilnærming til kundereisen. Derfor fungerer metodikken best når de tre viktigste elementene er på plass; Inbound strategi, innhold og teknologi som knytter det hele sammen.
Vi hjelper deg gjerne, ta kontakt for et uforpliktende tilbud!
HubSpot

HubSpot

Med HubSpot får du et alt-i-et-verktøy hvor markedsføring, salg og kundeoppfølging er samlet i en plattform. Du får funksjonalitet som blogg, e-postverktøy, landingssider, marketing automation, publisering til sosiale medier og innsiktsverktøy, integrert med CRM-et som danner selve hjertet i systemet.


Vi hjelper deg med:

  • Implementere HubSpot
  • Rådgivning rundt eksisterende HubSpot konto
  • Opplæring i ulike moduler av HubSpot
Inbound strategi

Inbound strategi

Der innholdsmarkedsføringen tar for seg prosessen med å skape innhold, tar inbound marketing strategien for seg hele prosessen med å sette innholdet i spill for å tiltrekke seg kunder. 

Vi hjelper deg med:
  • Kartlegging av eksisterende innhold 
  • Utvikling av buyer personas
  • Å få på plass  en dokumentert inbound marketing strategi
Innholdsproduksjon

Innholdsproduksjon

Innhold er selve drivstoffet for inbound marketing strategien, og er viktig for å lede en person fra ett steg til et annet i inbound metodikken. For å gjøre dette må du kommunisere budskapet på en troverdig måte som fenger og gir verdi. 

Vi hjelper deg med:

  • Bedriftsblogging
  • Videoproduksjon
  • Whitepaper

Få gode tips om inbound marketing her:

Friksjonsfritt salg og markedsføring i en vanskelig tid

Mange bedrifter opplever fortsatt nedsatt aktivitet og det kan være vanskelig å skaffe nye kunder. Så hva gjør man da? Med friksjonsfritt salg mener vi salg som går så sømløst som mulig og med minst...

Utstyr for videoproduksjon

Det er ikke nødvendig med kostbart utstyr for å komme i gang med videoproduksjon. Vi har samlet noen tips og linker til det utstyret vi har valgt å bruke.

Bli din egen videoprodusent?

Video er den type innhold det konsumeres mest av via nettet i dag. I Q1 brukte mer enn 3.1 millioner nordmenn YouTube en gang i måneden eller mer. I tillegg er det registrert nesten 1.8 millioner...
hvordan-forstaa-google-analytics-IG-1026x1026