Hva skal en nettside inneholde?

innhold-nettside-bannerDet kan virke uoverkommelig å starte opp et prosjekt for å få på plass en ny nettside. Vi gir deg noen tips på hva som er viktig å ha på plass.

Hva slags innhold skal jeg velge?

Vi anbefaler våre kunder å starte med minimum fem sider ved oppstart av ny nettside.
Disse sidene bør være:

  • Produkter og/eller tjenester. Denne siden må si noe om hva du selger, hvorfor de skal velge dine produkter/tjenester og hva de må gjøre for å få det. F eks et skjema for bestilling.
  • Om oss som sier noe om firmaets historie, hvor lenge har det eksistert, hva er ekspertisen.
  • Kontakt oss med alle kontaktopplysninger, gjerne kart og et kontaktskjema.
  • Våre ansatte, hvis de ansatte ønsker det. Denne siden bør inneholde bilde av de ansatte, navn, tittel, telefonnummer og e-postadresse.
  • Forsiden. Det er denne siden som vises når en bruker taster inn webadressen  eks: www.dittfirma.no. Her bør det ligge en meny i toppen, så link til det aller viktigste du vil at brukerne skal gjøre på nettsiden din. Se på dette som en kampanjeplass. Du bør unngå et stort banner i toppen som ikke har noe funksjon. Lag heller et innhold som består av bilde og tekst. Lenger ned på siden bør du legge det neste du ønsker at brukerne skal gjøre. F eks ta en test, melde seg på en event, registrere seg på blogg osv. 

Andre ting du bør vurdere

Blogg, nyheter eller aktuelt kan være en side som lister opp informasjon du ønsker å formidle til dine besøkende. Det kan være tips om bruk av dine produkter/tjenester, hva slags problemstillinger dine produkter/tjenester kan være med på å løse osv.

Følg oss i sosiale medier. Dette kan være knapper som linker til firma-profilen i sosiale medier som Facebook-side, LinkedIn-side, Instagram-profil, Pinterest-profil osv.

Del dine artikler i sosiale medier for bedre spredning. På denne måten kan du nå et bredere publikum og flere målgrupper. Del gjerne artikler skrevet av andre som kan være relevant for din målgruppe. Da bygger du troverdighet, og viser at du er opptatt av å tilby relevant informasjon. Selv om det kanskje er en konkurrent som har skrevet artikkelen.

Pris på ny nettside bør ikke ha noe med antall sider å gjøre

Vi har tidligere skrevet en artikkel om hva en nettside koster. Som nevnt i denne artikkelen bør ikke antall sider være med å bestemme prisen, men hva slags system du velger og hva slags funksjonalitet du trenger.

Det er viktig at du velger et system som er klar for fremtiden og kan vokse sammen med deg og din nettside. Til å begynne med holder det kanskje at det er enkelt å legge til nye sider, lage nyheter, skrive blogg, redigere eksisterende sider og meny samt opprette skjemaer. Men i fremtiden ønsker du kanskje en nettbutikk, eller implementere chat for bedre å serve kundene dine. Da er det viktig at du har valgt et system som kan levere det du trenger.

Med nettside fra Dikom får du en løsning som gjør at du kommer raskt i gang til en rimelig kostnad. Samtidig leverer vi system som er klargjort for fremtiden og kan vokse sammen med deg og din bedrift.

Vi hjelper deg igang

Med vår løsning får du en brukervennlig, mobiltilpasset nettside som er klargjort for søkemotorer. Vi gir deg et estimat tilpasset dine behov og budsjett. 

Bestill din nettside i dag!

 

Kjersti Bakke blog-avatar

Kjersti Bakke

Jobber som senior rådgiver. Har mer enn 20 års erfaring innen webdesign, webutvikling og SEO/SEM. Sertifisert i HubSpot innen CMS, marketing, salg, service i tillegg til partner-sertifisering. Jeg er Dikom sin rådgiver innen analyse og rapportering og har sertifisering i Google Analytics og Google Ads. Har flere års erfaring fra elektrobransjen som selger, Program Deployment Manager og Network of Excellence Manager. Her med ansvar for å lede et internasjonalt nettverk med webredaktører.