Noen ganger er det ønskelig å legge inn en link til nettsiden i en story, eller historie, på Facebook og Instagram. Begge deler er fult mulig, se hvordan i dette innlegget.
Stories-formatet gir en ekstra plassering av ditt innhold i sosiale medier både på Instagram og Facebook. Du kan lese om hvorfor du bør ta i bruk dette formatet for markedsføring av din bedrift i vår bloggartikkel om dette her.
Før oktober 2021 måtte man ha 10 000 følgere for å kunne ha med klikkbar lenke, swipe up, i en story på Instagram. Men med den nye stikker-funksjonen er dette nå tilgjengelig for alle.
Det er flere veien inn for å lage stories for Instagram. Hvis man ønsker å planlegge stories er det gjennom Business Suite, men for å kunne legge inn en lenke med stikker må man per nå lage disse via den vanlige Instagram appen.
Slik gjør du:
Facebook har også et stories-format og her har funksjonen for å legge inn lenke vært noe av og på. Hvis du ikke finner funksjonen i vanlige Facebook-appen kan du finne den ved å lage stories gjennom Business Suite.
Slik gjør du:
For å lykkes med markedsføring i sosiale medier er det viktig at kanalene er satt opp riktig, og at det er laget en god strategi for å nå rett målgruppe med rett innhold til rett tid. Vi kan tilby en uforpliktende analyse av kanalene og tilstedeværelsen på Facebook, Instagram og LinkedIn.