For å jobbe både effektivt og sikkert, bør CRM-systemet ditt gi deg innsikten du trenger for å unngå unødvendig risiko. Finn ut hvilke funksjoner CRM-systemet ditt bør inneholde for å oppnå dette.
Risikohåndtering i CRM-systemer kan være avgjørende. Ikke bare for å beskytte virksomheten mot potensielle tap, men også unngå uventede utfordringer. Uten tilstrekkelig innsikt i økonomisk status, og risikofaktorer knyttet til nye prospekter, kan det være vanskelig å ta informerte beslutninger.
En god risikostyring gir deg muligheten til å identifisere og håndtere risikoer før de blir et problem, noe som igjen kan spare tid og ressurser på lang sikt.
Et moderne CRM kan kobles til andre forretningsinformasjons-systemer som bringer med seg verdifull data om dine kunder og kontakter. Ved å sette opp automatisk varsling kan du identifisere og håndtere risiko på en effektiv måte.
Eksempler på varslinger:
Disse varslingene kan vises der de naturlig hører hjemme i ditt CRM. Varsling kan visualiseres med forskjellige ikoner som raskt gir indikasjon på type og viktighet.
På denne måten kan man redusere risiko for tap, og effektivisere arbeidet med oppfølging av eksisterende kunder, og hvilke nye kunder man bør gå videre med.
Eksempler på slike systemer er blant annet:
Men det finnes flere. I Dikom bruker vi Enin.
Over tid vil du opparbeide historiske data som hjelper deg å ta bedre og raskere beslutninger. En grundig analyse gir en bedre forståelse av kundenes tidligere atferd og potensielle risikoer, noe som bidrar til sikrere og mer informerte beslutninger.
Med pålitelig og oppdatert informasjon kan du segmentere kundene dine mer effektivt. Dette gir bedre innsikt i hvilke kunder som er mest lønnsomme og hvilke som kan utgjøre en risiko. I tillegg kan du se trender innenfor spesifikke bransjer i opp- og nedgangstider.
En optimal kundesegmentering, basert på oppdaterte data, kan forbedre salgsprosessen og bidra til økt effektivitet og lønnsomhet for virksomheten.
Ønsker du tips til hvilke muligheter et moderne CRM kan ha? Fyll inn skjema og motta vår sjekkliste for valg av CRM-system.