I mai deltok vi på salgstrening med Dan Tyre fra HubSpot. Det var åtte inspirerende og intense uker ledet av en engasjert Dan Tyre. Av alt vi var gjennom er dette det jeg vil løfte frem som det aller viktigste for oss i Dikom.
Med denne prosessen fulgte arbeidet med å utvikle salgsverktøy som brukes i dialog med leads som vi registrerer i vårt CRM.
Jeg pleide å si at bare jeg får et kundemøte er mye gjort. Det var fordi i et kundemøte fokuserte jeg alltid på hvordan vi kunne hjelpe og bidra til vekst.
Salgstreningen med Dan Tyre har endret tankesettet og gitt oss verktøyene. Nå fokuserer vi på hvordan vi kan hjelpe, fremfor å selge, i vårt første møte med kunden.
Det gjør at vi nå vet mye mer om prospektet før vi tar kontakt. Vi gjør en overordnet analyse av nettsiden, og ser på hvordan de genererer leads i dag. Dette gir oss en verdifull inngang til en samtale om hvordan vi kan hjelpe til med vekst.
Pauser viste seg å være ett av de mest effektfulle verktøyene. Hvem skulle trodd! Du får personen i andre enden på banen. Vanligvis vil de si noe som: "Ja, hei. Hvorfor ringer du?"
- "Jeg ringer for å hjelpe"
- "Hjelpe med hva?"
Og der har du en samtalestarter.
Du ser det for deg?
Ved å aktivt lytte kan vi avdekke muligheter der hvor vi kan bidra med vår kompetanse for å få til mer vekst. "Hmmmmmm.... Fortell meg mer om det"
Vi tar gjerne et møte med deg for å vise hva vi kan hjelpe med. Er dette interessant kan du fylle ut vår møtebrief. Så setter vi opp et møte i august.
Ha en fortsatt god sommer! 😀