Jeg var nylig på et veldig nyttig kurs hos Virke med Mona Fimreite og vil dele noe av det jeg tok med meg fra kurset her.
Bruk tid på å sette opp siden best mulig og i trå med profilmanualen til din bedrift. En utfylt profil ser profesjonell ut og får bedre rekkevidde på innlegg. Så ta deg tid til å gjøre denne jobben
Bedriftssiden vil få bedre rekkevidde hvis du får med alle de ansatte og får dem til å optimalisere sine egne profilsider. Den enkleste måten å få med alle er å gi dem en enkel beskrivelse av hva de bør gjøre.
Hvis bedriften din snakker til flere veldig forskjellige målgrupper kan det være en idé å lage én eller flere undersider, såkalte presentasjonssider. Et eksempel på dette er DNB som har en underside som kun fokuserer på forsikring. Fordelen med å lage en underside er at du kan spisse budskapet enda mer og lage en fin gruppe hvor det kun fokuseres på én ting. Du har da også flere sider som kan spille på hverandre når det passer. Men når du har flere undersider har du også flere sider som må holdes oppdatert med innhold. Så her må man også vurdere om man har resurser til dette. Det er heller ikke slik at de som følger hovedsiden din automatisk vil følge presentasjonssiden så hvis man gjør en slik deling må man regne med å gjøre en jobb for å få følgere over på den nye presentasjonssiden.
Hvis du skal lage en underside er det bare å trykke på "arbeid" - "Opprett en bedriftsside" og velg "Presentasjonsside":
Vi har laget maler for LinkedIn-banner for både bedriftsside og personside som du kan laste ned helt gratis.