
Oppsett av Nettside, CRM og Nyhetsbrev for BIL

Industry
Interesseorganisasjon bilimport
Utfordringer
BIL ønsket bedre kontroll på kunder og kontaktpunkter. Det var også behov for en ny, og bedre strukturert, nettside som var enklere å oppdatere. De manglet systemer for CRM og nyhetsbrev, og hadde ingen oversikt over trafikk eller hendelser på nettsiden.
Resultat
Oppdatert nettside som er enkel å redigere og holde oppdatert. Statistikksider hvor medlemmene kan holde seg oppdatert på relevante data. CRM knyttet mot nettsiden og nyhetsbrev.
Produkter
Nettside, CRM, Nyhetsbrev

Bilimportørenes Landsforening
Bilimportørenes Landsforening (BIL) er de norske bilimportørenes bransje- og interesseorganisasjon, og har i dag 25 medlemmer.
BIL arbeider for å fremme samarbeidet mellom medlemmene og ivareta deres felles bransjeinteresser overfor offentlige myndigheter, politikere og andre interessenter.
Utfordringen
Før de tok i bruk HubSpot, stod BIL overfor flere utfordringer. De hadde problemer med å holde oversikt over kunder og kontaktpunkter, og nettsiden deres var vanskelig å oppdatere. De manglet også systemer for CRM og nyhetsbrev, noe som gjorde det utfordrende å administrere kundedata og markedsføringskampanjer effektivt. I tillegg hadde de ingen oversikt over trafikk eller hendelser på nettsiden.
Løsningen
Løsningen ble nettside, CRM og nyhetsbrev i HubSpot. Vi designet og satte opp en ny nettside med integrasjoner til data fra OFV og Nobil. Det ble satt opp og gjort tilpasninger i CRM, og maler for nyhetsbrev.
Resultatene
Resultatene etter implementeringen var betydelige. Nettsiden ble enkel å redigere og holde oppdatert, og medlemmene kunne nå holde seg oppdatert på relevante data via statistikk-sider. CRM-systemet ble knyttet mot nettsiden og nyhetsbrev, noe som ga en bedre oversikt over kundedata og markedsføringsaktiviteter.