5 tips for å lykkes med LinkedIn

LykkesLinkBlogg

Vurderer du å bruke LinkedIn som markedsføringskanal for din bedrift? Har du laget en plan for hvilket innhold du skal poste, og hvem du skal snakke til?

1. Vit hvorfor du er på LinkedIn

I et hav av sosiale kanaler kan det være vanskelig å velge hvilke kanaler man bør prioritere. Man må ikke nødvendigvis være på alle, men velge de som passer for bedriften, og hvor man når sin målgruppe. Usikker på om din målgruppe er på LinkedIn?

Les mer om hvem som er der, og hvilke fordeler LinkedIn har her.

2. Optimaliser siden

Hvis du konkluderer med at LinkedIn er en kanal det vil være viktig å bruke for din bedrift, så er optimalisering av siden første skritt for å lykkes.

Les mer om hvordan du optimaliserer en ny eller en eksisterende LinkedIn-side her.

3. Lag godt innhold

Det kan være fristende å bare dele det samme på LinkedIn-profilen som i alle endre kanaler. Men da ender du fort opp med å få mindre engasjement og visninger enn nødvendig.

Les mer, og få konkrete tips for innhold på LinkedIn her.

4. Bruk annonser

Det er mange gode grunner til å bruke annonser på LinkedIn. Før du setter opp en annonse bør du naturligvis vurdere om denne kanalen er rett for din bedrift, og for å nå din målgruppe. Hvis målgruppen din er B2B, eller hvis du jobber med rekrutering bør du benytte deg av de gode målrettingsmulighetene som annonser på LinkedIn kan tilby.

Les mer om hvordan du setter opp en annonse på LinkedIn her.

5. Test

Husk alltid å følge med på resultatet av dine poster og annonser. Test ut forskjellige typer innhold, lær av dine feil, og post mer av det du ser gir resultater.

Har du flere spørsmål om hvordan du kan bruke LinkedIn for din bedrift? Ta kontakt, eller last ned vår gratis e-bok med tips for å lykkes med markedsføring på LinkedIn.

Last ned gratis e-bok med 5 tips for å lykkes med LinkedIn

 

Ina Svarstad blog-avatar

Ina Svarstad

Ina jobber som digital markedsfører hos Dikom og 6 års erfaring innen grafisk design og markedsføring. Bachelorgrad i visuell kommunikasjon fra Kunsthøyskolen i Oslo. Inbound Certification | GDPR i praksis | Markedsføring med epost etter GDPR | Avansert markedsføring på Facebook